Sernik z advocatem

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Ja serniczę! Ale pyszne! :)
Fantastyczny sernik, który jak na razie wskakuje do pierwszej trójki moich ulubionych serników.
Z tego co widziałam, wiele osób uważa, że ciasto jest mocno alkoholowe. Według mnie advocat jest wyczuwalny, ale bez przesady. Likier nadaje przyjemny smak, ale nie zabija sernikowości :)
Ciasto jest dosyć mocno zbite i ciężkie jak na sernik, dlatego tradycjonaliści mogą trochę kręcić nosem. Jednak fakty mówią same za siebie, zniknął prawie cały w to niedzielne popołudnie :)
Dobrze, że znalazłam go u pani Doroty i zdecydowałam się wypróbować.
Naprawdę polecam!

Składniki na spód:

  • 15 ciasteczek Digestive z czekoladą
  • 60g roztopionego masła

Ciastka mocno pokruszyć albo zmielić w maszynce do konsystencji piasku. Dodać roztopione masło i wymieszać.
Małą tortownicę (u mnie 21cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód tortownicy wyłożyć masę ciasteczkową. Docisnąć i wyrównać.

Składniki na masę serową:

  • 750g serka śmietankowego
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • szklanka advocata
  • ok. 3/4 drobno posiekanej tabliczki gorzkiej czekolady

Ser zmiksować z cukrem. Dodawać pojedynczo jajka po każdym miksując. Dodać mąkę, krótko zmiksować. Wlać szklankę advocatu i ponownie krótko zmiksować. Do masy serowej wsypać posiekaną czekoladę. Wymieszać łyżką.
Masę wylać na przygotowany wcześniej spód ciasteczkowy.

Piec w temp. 170°C przez ok. 70 minut.
U mnie sernik nieznacznie urósł, a później delikatnie opadł, ale nie miało to żadnego wpływu na pyszność ciasta :)
Nie wyciągać od razu z piekarnika! Niech sernik troszkę „ochłonie” będąc jeszcze w piekarniku :)
Najlepiej schłodzić go przez noc w lodówce.

Po schłodzeniu obsypałam go odrobiną startej czekolady deserowej.

Smacznego!!!

photobucket.com

Skomentuj

