Muffinki twarożkowe

photobucket.com

To były chyba pierwsze muffinki, które kiedykolwiek zrobiłam.
Pamiętam jak cieszyłam się jak dziecko kiedy dostałam blachę do muffinków :) Wystarczyło wtedy tylko znaleźć fajny, prosty i przyjemny przepis, żeby wypróbować nowy sprzęt.
Trafiłam na ten przepis i nie zawiodłam się.
Polecam polecam polecam :)

Składniki:

  • 2,5 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • 100g masła
  • szklanka mleka
  • 2 jajka

Dodatkowo:

  • 250g serka śmietankowego
  • żółtko
  • pół opakowania cukru waniliowego (ok. 8g)

Wymieszać suche składniki, czyli mąkę, cukry, sól i proszek do pieczenia.

Masło roztopić. Przestudzić.
Jajka roztrzepać.
Połączyć mokre składniki, czyli roztopione masło, jajka i mleko.

Do suchych składników dodać mokre i porządnie wymieszać szpatułką tylko do połączenia.

Ser wymieszać z żółtkiem i cukrem waniliowym.

Formę wyłożyć papilotkami. Nakładać na zmianę raz łyżkę ciasta, raz łyżkę masy twarogowej aż napełnimy 3/4 wysokości papilotki.
(Autorka w przepisie sugeruje pieczenie bez papilotek, ale nie dopatrzyłam i zrobiłam muffinki właśnie w ten sposób. No cóż… Nie wpłynęło to jakoś tragicznie na babeczki :) ).

Muffinki piec w temp. 170°C przez ok. 25 minut.
Studzić na kratce.

Smaczności :)

photobucket.com

photobucket.com

Skomentuj

