Batoniki otrębowe

photobucket.com

Szok! Zrobione dzisiaj i od razu wstawiam!
Na zdrowo, bardzo otrębowo. Batoniki bardzo fajne jako przekąska do kawy albo herbatki :) Dobrze mieć je pod ręką kiedy ciągnie nas do czekoladek, cukiereczków itp. Te batoniki są chyba odpowiedzią na wszędobylskie „Czegoś mi się chce…” :)
W oryginalnym przepisie, który znajdziecie tu, autorka postawiła na rodzynki, a ja jak zwykle wciskam wszędzie żurawinę ;P
Możliwe, że zmieniłam też troszkę proporcje, ale… co tam :) Jak mieszać, to na całego!
Po całym tygodniu obżerania, ciekawa odmiana (czytaj: odtrutka).
;)

Składniki:

  • 3/4 szklanki otrębów owsianych
  • szklanka otrębów granulowanych o smaku czarnej porzeczki
  • dobra garść suszonej żurawiny
  • 2 łyżki słonecznika
  • 4-5 łyżek płatków migdałowych
  • 3 jajka
  • 50g miękkiego masła (ja roztopiłam)
  • 1/3 łyżeczki cynamonu

Suche składniki wymieszać.
Dodać masło i jajka. Porządnie wymieszać.

Formę (u mnie 25x15cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Najlepiej dno i boki. Wyłożyć masę i dobrze docisnąć łyżką do dna formy.
Piec w temp. 180°C przez ok. 30 minut.
Ostudzić i pokroić w podłużne batoniki.

A teraz… jeść! :)
Smacznego :)

photobucket.com

Jedna uwaga do wpisu “Batoniki otrębowe

Skomentuj

