Krem cytrynowy – lemon curd

photobucket.com

Ciasto cytrynowe marzyło mi się od dawna.
Upatrzyłam sobie takie jedno. Wyglądało, że aż mniam mniam. Ale najpierw trzeba było zrobić właśnie lemon curd.
Naczytałam się komentarzy, z których dowiedziałam się, że jest to jedna z najpysześniejszych rzeczy ever! Tym bardziej trzeba było zrobić :)
I co z tego wyszło..? Niebo w gębie!
Szybko wzięłam się za robienie placuszka, bo… wyjadanie ze słoiczka szło mi całkiem sprawnie ;P

Idealne do „przełamania” słodyczy :)
Naprawdę polecam :)

Składniki:

  • 3 cytryny (sok+skórki)
  • 2 żółtka
  • 2 jajka
  • 200g cukru
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • łyżka oleju

Skórki cytryn zetrzeć na tarce.
Wycisnąć sok z cytryn.

Wszystkie składniki , oprócz oleju, zagotować cały czas mieszając. Gotować przez ok. 2 minuty.
Dodać olej i nadal gotować przez kolejne 2 minuty do otrzymania ładnej gęstej jednolitej masy.

Przełożyć do słoiczka i wystudzić.

Przechowywać w lodówce.

photobucket.com

photobucket.com

Przepis znaleziony na Moich Wypiekach

Skomentuj

