Biszkopt kakaowy

photobucket.com

Pierwszy wpis sierpniowy baaaardzo tradycyjny.
Podobno podstawą dobrego ciasta z kremem jest nie tyle sam krem co biszkopt.
Z tego co zdążyłam zauważyć, u mnie w rodzinie preferuje się te lekkie i pulchne (czy jak kto woli puszyste :) )
Nie chciałabym powiedzieć, że jest mi wszystko jedno, ale przyznaję, że nie robi mi większej różnicy czy ciasto jest lekkie czy ciężkie i wilgotne. Może mam bardzo tolerancyjne kubki smakowe… a może po prostu nie jestem zbyt wymagająca ;P

W każdym razie, dzisiaj biszkopt tradycja :) Ciemny, delikatny, chociaż „rzucany” :)
Nie powiem, przydał się… Ale o tym następnym razem :)

Składniki:

  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2/3 mąki pszennej tortowej
  • 1/3 szklanki kakao

Białka oddzielić od żółtek. Ubijać na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier (można na trzy podejścia) dalej ubijając. Kiedy cukier połączy się z pianą i nie będzie już wyczuwalny, dodawać pojedynczo żółtka, po każdym dodaniu miksując.

Mąkę i kakao przesiać i połączyć.

Suche składniki dodać do masy i bardzo, ale to bardzo wolno wmieszać szpatułką (można przesadnie delikatnie :) )

Dno tortownicy o średnicy 20cm wyłożyć papierem do pieczenia. Masę przelać do formy i… do piekarnika :)

Piec w temp. 160°C przez około 35-40 minut.

I teraz szybka akcja!
Po upieczeniu, wyciągnąć gorące ciasto i upuścić je na blat z małej wysokości. Ja wiem… hmm… z 30-40 cm? : )
Ciasto powinno się delikatnie „odpowietrzyć”.
Włożyć je z powrotem do piekarnika i pozostawić do wystudzenia.
A, piekarnik zostawiamy delikatnie uchylony :)

Po wystudzeniu biszkopt kroimy na 2-4 blaty, w zależności od tego za jakie ciacho się weźmiemy :)

Powodzenia!

photobucket.com

Biszkopt od pani Doroty.

Skomentuj

