Czekoladowa Pavlova z malinkami

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Muszę muszę muszę wstawić ten przepis czym prędzej! Już mówię dlaczego. Nie żebym jakoś specjalnie kochała bezy, nie. Kopiec bitej śmietany też mnie nie przekonuje. Ale to co się przypadkiem przydarzyło, czyli czekoladowa Pavlova, to jak dla mnie coś absolutnie pysznego! Moje kubki smakowe mówią stanowcze tak tak tak :)
Beza słodka, jak to beza. Śmietana również. Maliny przyjemnie kwaśne. Wszystko idealnie się komponuje :)
Bezę piekłam drugi raz w życiu. Za pierwszym miałam stracha, bo to pierwszy raz ;P Tym razem strach wywołany był konsystencją piany. Nie była taka jak poprzednio, więc od razu pojawiła się myśl, że coś jest nie tak. Koniec końców, wszystko było tak ;D Krucha z wierzchu, ciągutek w środku i te kawałki czekolady…
Przepis od dobrze znanej pani Nigelli*

W razie gdyby ktoś mnie zapytał – tak, według mnie ta Pavlova jest lepsza niż wersja cappuccino :)

A, i jeszcze dwa pe-esy:

PS Ostrzegam przed przesadnym miksowaniem składników na późniejszym etapie robienia bezy :)
PS2 To taka kolejna propozycja na wykorzystanie białek z pysznego jabłeczniczka :)

Składniki (u mnie beza z 2/3 proporcji):

  • 4 białka
  • 200g drobnego cukru
  • 2 łyżki kakao
  • łyżeczka soku z cytryny
  • ok. 35g gorzkiej czekolady (u mnie 6 okienek)

Czekoladę drobno posiekać.

Na papierze do pieczenia narysować koło o średnicy ok. 18cm.

Białka ubić do uzyskania sztywnej piany. Pod koniec ubijania zacząć dodawać cukier. Jak zawsze powolutku, łyżka po łyżce, cały czas miksując.

Przesiane kakao dodać do piany. Dodać sok z cytryny oraz posiekaną czekoladę. Całość delikatnie wymieszać szpatułką do połączenia składników.

Masę wyłożyć na formę z papierem do pieczenia. Wyrównać.

Piekarnik rozgrzać do 180°C. Od razu po włożeniu Pavlovej do piekarnika zmniejszyć temperaturę do 150°C.
Piec przez ok. 1h i 15 minut.

Studzić przez kilka godzin w lekko uchylonym piekarniku.
Ja zostawiłam na całą noc.

Ponadto:

  • 400ml kremówki
  • 2 szklanki świeżych malin
  • kawałek czekolady do starcia

Kremówkę ubić do uzyskania sztywnej masy. Wyłożyć na bezę.
Posypać malinami.
Na wierzch zetrzeć czekoladę (wedle uznania)

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

* Z góry przepraszam, że video nie jest po polsku.

Skomentuj

