Batoniki orzechowo-kukurydziane

photobucket.com

Jeden z zaległych przepisów, które z pewnością zasługują, żeby pojawić się na Sarence :)

Bardzo, ale to baaaardzo przypadły mi do gustu. Właściwie jak dla mnie to jeden z lepszych przepisów na blogu. Nie wiem ile osób podzieli mój entuzjazm, ale wiem jedno, do tego przepisu powrócę jeszcze nie raz, nie dwa :)
Znalazłam je oczywiście u pani Doroty (o, tutaj), odczekałam kilka ładnych miesięcy i w końcu… zrobiłam :)
Batoniki przyjemnie się ciągną, ale zarazem chrupią :) Pani Dorota zdecydowała się nazwać je orzechowymi, ja od siebie dodałam jeszcze kukurydziane, z jednego prostego względu – to właśnie płatki odgrywają tutaj kluczową rolę. Dlatego nie polecam zamieniać ich na owsiane. To już nie będzie to samo :)

Przedstawiam jeden z moich ulubionych przepisów :)
Bez żartów :)

Składniki (na formę 29x12cm):

  • 200g masła orzechowego (użyłam wersji crunchy)*
  • 100g drobnego cukru
  • 200ml miodu
  • 100g płatków kukurydzianych
  • 100g wiórków kokosowych
  • 100g gorzkiej lub deserowej czekolady (można użyć 150g jeśli wyda nam się za mało)

Płatki wymieszać z wiórkami.

Masło orzechowe, miód i cukier podgrzać w garnuszku na wolnym ogniu, cały czas mieszając. Trzeba baaardzo uważać, bo miksturka lubi się przypalać. Najlepiej, żeby masa orzechowa była jak najbardziej płynna, będzie wtedy bardziej współpracująca przy mieszaniu :)

Do suchych składników dodać płynną masę i dokładnie wymieszać.
(Jak to ja, proponuję użyć siły własnej łapy ;P)

Masę od razu przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Docisnąć. Wyrównać.
Chwilkę przestudzić.

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej. Wylać na masę orzechową.

Zostawić na noc w temperaturze pokojowej do całkowitego wystygnięcia i ściągnięcia masy :)

Przed podaniem pokroić :)

photobucket.com

*musiałam zrobić odnośnik przy maśle orzechowym, żeby wszystkich uspokoić – tak, ja też podżerałam masło ze słoika ;D

Skomentuj

