Ciasteczka z cukrem

photobucket.com

Zwykłe najzwyklejsze ciasteczka posypane cukrem. A jednak… A jednak niezwykłe :)
Ciasto ni to kruche, ni to francuskie. Sama byłam zaskoczona, że można zrobić takie ciasto właściwie w 10 minut!
Wpisałam je na listę „do zrobienia” już dosyć dawno, ale zawsze coś wypadało… Przeważnie jakieś inne wypieki ;P Tym razem nie było w domu żadnych słodkości, przyszedł wieczór, miała się zrobić kawa, to i przy okazji zrobiły się one :)

Robiłam je z tego przepisu, z połowy porcji, bo jednak 60 sztuk ciastek trochę mnie przeraziło. Nie wiem skąd u mnie takie zdolności, ale nawet z połowy porcji wyszło mi ich 50! Malutkie, bo malutkie, ale smaczniusie. Na, tak zwany, raz :)
To znaczy, na tak zwany raz do buzi, bo jeśli chodzi o przepis, to na pewno nie na raz… Stanowczo do powtórzenia :)

Składniki (na 50 małych ciasteczek):

  • 140g mąki pszennej
  • 125g masła (następnym razem obiecałam sobie, że spróbuję użyć tylko 100g, także zachęcam :))
  • 2,5 łyżki gęstej  śmietany 18%
  • 1 żółtko (białko zostawiamy na później)

Do mąki dodać pokrojone masło, dodać żółtko i wyrobić. Dodać śmietanę. Ugniatać to uzyskania jednolitej masy.
Gdyby ciasto zrobiło się za ciepłe, proponuję włożyć je na chwilkę do lodówki do ściągnięcia.

Ciasto rozwałkować, ale niezbyt cienko.
Wycinać foremkami różne przeróżności :)

Ciasteczka wykładać na formę posmarowaną masłem i oprószoną mąką.
Posmarować je roztrzepanym białkiem. Posypać cukrem.

Piec w temp. 175°C przez ok. 17-20 minut aż się ładnie zarumienią.
Po upieczeniu wykładać na ręcznik papierowy, żeby ciasteczka się troszkę odtłuszczyły :)

Smaczności!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

2 uwagi do wpisu “Ciasteczka z cukrem

Skomentuj

