Nutella Brownies

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Nigdy przenigdy nie robiłam brownies. A to podobno taki klasyk : )
Już dawno chciałam się za nie zabrać, tak z czystej ciekawości… Problem polegał na tym, że u mnie w domu stacjonuje naprawdę niewielu zakalcożerców, więc po co piec coś, czego nikt nie spróbuje..? Z drugiej strony, pomyślałam sobie, że to niemożliwe, żeby pół świata się myliło… Wszyscy tak się zajadają i to ma być niby bee..?
Otwarta na smaki i eksperymenty jestem (i mam nadzieję, że zawsze będę), to się wzięłam się i zrobiłam ;P

Więc tak, zakalec to to na pewno nie jest : ) Ciasto jest rzeczywiście ciężkie i wilgotne i… co tu dużo mówić, pycha! Przyjemnie czekoladowe, idealne do kawusi (i dla Martusi ;P) podbiło moje serduszko : ) Na pewno wypróbuję jeszcze inne wersje i podejrzewam, że się nie zawiodę.

Robiłam z przepisu pani Doroty, ale z połowy porcji i powiem jedno… żałuję żałuję żałuję…

PS Jezus, co za faza na czekoladę!

Składniki (forma 20x10cm ):

  • troszkę więcej niż pół szklanki posiekanych orzechów laskowych
  • 60g gorzkiej czekolady
  • 45g mlecznej czekolady
  • ćwierć szklanki roztopionego masła
  • 1/8 szklanki nutelli (takie dwie porządne łychy :) )
  • 1/4 szklanki mąki pszennej
  • mała szczypta soli : )
  • 1/4 szklanki cukru
  • jajko

Posiekane orzechy podprażyć chwilkę na patelni do lekkiego przyrumienienia.

Mąkę i sól wymieszać.

Obie czekolady, nutellę i masło roztopić w kąpieli wodnej, aż masa stanie się jednolita i bezgrudkowa : )
Odstawić na chwilkę, niech przestygnie.

Przestudzoną masę przelać do miski, dodać cukier. Wymieszać.
Dodać jajko i chwilkę zmiksować do połączenia wszystkich składników.

Do masy dodać trochę mąki. Przemieszać.
Dosypać resztę i zmiksować.

Na koniec wmieszać posiekane orzechy.

Przelać masę do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Masy będzie mało, ale takie właśnie są brownies – niziutkie : )

Piec w temp. 175°C przez około 25-30 minut.

Smacznego!
I do usłyszenia przy kolejnym brownies : )

photobucket.com

photobucket.com

2 uwagi do wpisu “Nutella Brownies

Skomentuj

