Marakuja curd

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

… czyli krem (tudzież pasta) z marakui.
Właściwie gdybym chciała być tak do końca konsekwentna, powinnam zatytułować ten post Passion fruit curd (ang. passion fruit – marakuja), ale takie polsko-angielskie połączenie jakoś bardziej mi odpowiada : )

Marakuja, marakuja, ach ta marakuja… ;D Polowałam na nią bez mała pół roku… No dosłownie nigdzie nie było (co za kraj, co za miasto!). Już szukałam jakichś gotowców w internetach, już prawie kupowałam i… doczekałam się. Oczom nie mogłam uwierzyć jak zobaczyłam je na tescowych półkach : ) Zapakowałam do koszyka i siup do kasy. Pani kasjerka grzecznie zapytała mnie co to jest (nic dziwnego, raz w roku w sprzedaży ;P), zapłaciłam i buch do domu wymyślać co tu zrobić z curdem : )
Oczywiście podzielę się efektami mojej „ciężkiej” pracy, a jakże : )

Sama nie mogę się zdecydować, który z curdów jest lepszy, ten czy cytrynowy : ) Oba pyszniaste : )
I chyba właśnie dlatego zachęcam do wypróbowania obu na własnych kubkach smakowych : )

Składniki (na 220g słoiczek):

  • 75ml miąższu marakui (u mnie z 4 marakui fioletowej odmiany)
  • 70g drobnego cukru
  • jajko
  • żółtko
  • łyżka soku z cytryny
  • 50g masła

Jajko roztrzepać z żółtkiem i z cukrem do połączenia składników.

Zacząć podgrzewać na małym ogniu cały czas mieszając.

Nie czekając zbyt długo, dodać pulpę z marakui, sok z cytryny i masło.

Cały czas podgrzewać na małym ogniu i mieszać mieszać mieszać, aż do momentu zagotowania.
Jak zacznie bąbelkować, zdjąć z palnika, przelać do słoiczka, zamknąć.
Wystudzić.

Krem przechowuję w lodówce.

No… Teraz tylko trzeba się powstrzymać przed wyjedzeniem wszystkiego ze słoika i można pomyśleć o wykorzystaniu curdu : )

photobucket.com

photobucket.com

Przepis zaczerpnięty z Moich Wypieków.

3 uwagi do wpisu “Marakuja curd

  1. Robiłam curd cytrynowy i okazał się dla mnie zbyt cytrynowy ,więc pewnie ten z marakuji byłby dla mnie idealny. Piękny kolor ma.Ja jak kupuję kapustę kiszoną w słoikach ,o którą u mnie trudno w sklepach to raz zdarzyło się ,że kasjerka zapytała ,co to takiego ?

Skomentuj

