Florentynki

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Moje ukochane przegryzaczki powracają!
Ubóstwiam ubóstwiam ubóstwiam! :)
Jeśli chodzi o Sweet Fit, na początku miałam swoich faworytów, ale naprawdę, na chwilę obecną to jest jakaś masakra – kompletnie nie wiem, które są najlepsze! :)

Florentynki znałam od dawna, ale tylko w wersji kupnej. I były pyszniutkie. W wersji domowej, o niebo lepsze! Na pewno już nie będę kupowała (no chyba, że ogarnie mnie lenistwo totalne :P)

I jeszcze jedno, przepis jest od Kingi Paruzel, która ostrzega przed gorącym karmelem… Ja natomiast nie polecam przebywać w pobliżu garnka podczas roztapiania cukru ;D A już na pewno nie zaglądać do środka… chyba, że lubimy wybuchowe maseczki na twarz ;P
Także ostrożnie :)

Takie malutkie, takie fenomenalne :)

Składniki (na ok. 15 ciasteczek):

  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • łyżka masła
  • 1/4 szklanki sezamu
  • 1/2 szklanki płatków migdałów (u mnie 1/4, bo zabrakło, ale nadrobiłam dynią :P)
  • 1/4 szklanki pestek dyni (u mnie 1/2 :))
  • 1/4 szklanki ziaren słonecznika

Blaszkę wyłóż papierem.

Wszystkie nasiona wymieszać.

Cukier podgrzewać w garnku na średnim ogniu, nie mieszając.
Poczekać aż się sam rozpuści i nabierze karmelowego koloru.
UWAGA – może strzelać ;D
Kiedy się rozpuści i będzie płynny, dodać masło i wymieszać.
Praktycznie od razu wsypać nasiona i mieszając oblepić je w karmelu.
(Proponuję mieszanki nie zestawiać z palnika, bo karmel bez odrobinki ciepła zacznie od razu gęstnieć)

Wykładać łyżką na papier, starając się, żeby ciasteczka były dosyć cienkie.
Karmel powinien właściwie od razu zastygać i zlepiać nasiona, tworząc (u mnie jak zwykle pokraczne) ciasteczka :D

Można od razu wcinać ryzykując drobnymi oparzeniami języka ;D

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

5 uwag do wpisu “Florentynki

    • nie próbowałam i… nie próbowałabym :) myślę, że jak karmel to z cukru… dodatkowo miód nada charakterystycznego posmaku i to już chyba nie będzie to samo :)

Skomentuj

