Szachownica drożdżowa

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

No dobrze, już dobrze… Wiem, że wygląda bardziej jak piłka ;P Ale zamysł podobny – miało być czarno-biało i jest :)
Szukałam sobie przepisu to tu, to tam, bo jakoś tak czegoś się chciało :) I jak ją zobaczyłam, wiedziałam, że zrobię. Bardziej jadły oczy, ale przecież to też jest istotne, prawda? :)
Nie będę tutaj nikogo oszukiwała, że jest to jedno z najsmaczniejszych ciast jakie kiedykolwiek jadłam. Ot, dobre ciacho drożdżowe z fajnym efektem wizualnym :)
Jeśli lubicie takie „odrywanki”, szachownica powinna się Wam spodobać :)

Składniki (na tortownicę 21cm):

  • 30g świeżych drożdży
  • 5 łyżek cukru
  • 1/3 szklanki ciepłego mleka
  • jajko
  • szczypta soli
  • półtorej szklanki mąki
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki kremówki

Mąkę przesiać. Dodać szczyptę soli.

Jajko roztrzepać.

Drożdże wymieszać z łyżką cukru (zaczną się trochę rozpuszczać)
Dodać letnie mleko i resztę cukru. Wymieszać.
Dodać roztrzepane jajko. Dokładnie wymieszać.

Całość dodać do przesianej mąki i naprawdę porządnie wyrobić :)
(Im dłużej będziemy wyrabiać ciasto – nawet do 15 minut – tym powinno być pulchniejsze)
(Ciasto jest baaaardzo rzadkie, co mnie osobiście przeszkadzało :))

Wyrobione ciasto dzielimy na dwie części.
Jedną odstawiamy do wyrośnięcia.
Do drugiej dodajemy kakao wymieszane z kremówką. Jeszcze chwilkę wyrabiamy i odstawiamy do wyrośnięcia.
(około 2h)

Tortownicę posmarować masłem.

Kiedy ciasta podwoją swoją objętość, wykładamy łyżką (tak jak kluski łyżką kładzione :)) po trochu to z jasnego, to z ciemnego na przemian prosto do tortownicy.
(Jak dla mnie formowanie kulek w rękach było niewykonalne, ponieważ ciasto było zbyt luźne)

U mnie wyglądało to tak:

photobucket.com

Tak ułożone ciasto odstawiamy do ponownego wyrośnięcia.

Piec w temp. 180°C przez około 25 minut.

Jasne kawałki ciasta mogą trochę ściemnieć podczas pieczenia, dlatego warto posypać je cukrem pudrem :)

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

Przepis podpatrzony na Kwestii Smaku.

7 uwag do wpisu “Szachownica drożdżowa

Skomentuj

