Ciasto orzechowo-miodowe

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

A to ciasto wypatrzyłam u Sosny już jakiś czas temu. Moją uwagę przykłuły piękne zdjęcia i… ciekawość ciekawość ciekawość :) Tyyyyyyle miodu do jednego ciastucha? Że to piernik będzie tylko… nie piernik? :) Baaardzo byłam ciekawa smaku. A że zobaczyłam również sporo orzechów (które wprost uwielbiam!), było pozamiatane – do zrobienia i już :)

I teraz tak, jeśli ktoś nie lubi miodu, niech się nie martwi – ciasto jest bardziej orzechowe niż miodowe. Jeśli natomiast ktoś nie lubi orzechów… z pewnością je polubi! ;D Ze wszystkich domowników, mnie najbardziej przypadło do gustu. Lubię takie wynalazki :) Wyrosło ładnie, puszyście. Z pyszną (troszkę przeze mnie zmodyfikowaną) polewą.
Naprawdę przyjemnie jesienne ciasto :)

Składniki (forma 21cm):

  • 250g masła
  • 150g mąki pszennej
  • 220g miodu
  • 150g zmielonych orzechów laskowych
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jajka

Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. Boki posmarować masłem.

Mąkę wymieszać ze zmielonymi orzechami i proszkiem.

Masło zmiksować. Dodać miód. Ponownie chwilę zmiksować.
Dodawać jajka, jedno po drugim, po każdym dodaniu miksując.
(Mimo stopniowego dodawania jajek masa się zwarzyła i to porządnie, ale… do ciasta trzeba z miłością, więc robiłam dalej ;P)

Do mokrych składników dodawać suche na kilka podejść (u mnie na jakieś trzy :)), miksując po każdym dodaniu.

Masę przelać do formy.

Piec w temp. 160°C przez około 50 minut.

Wystudzić.

Polewa:

  • 200ml kremówki
  • 150g gorzkiej czekolady

Czekoladę połamać na mniejsze kawałki.
Kremówkę doprowadzić do wrzenia, zdjąć z palnika, dodać czekoladę.
Wymieszać do połączenia.
Odstawić do ściągnięcia i delikatnego zgęstnienia polewy.
Polać ciacho :)
Schłodzić w lodówce.

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

6 uwag do wpisu “Ciasto orzechowo-miodowe

Skomentuj

