Muffinki baaaardzo czekoladowe

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Bo ja mam tak, że jak widzę w przepisie „bez miksera”, to już mi się podoba i już jest wielce prawdopodobne, że będę wypróbowywać ;)
Bo ja mam tak, że jak widzę duuuuużo czekolady w przepisie, to jestem spokojna, że nawet jak mnie nie będzie smakowało, jest w domu Czekoladożerca i wiem, że zje ;D
Bo ja mam tak, że… kocham piec :)))
Dzisiaj będą muffinki. Z naprawdę dużą ilością czekolady. Na mojej osobistej liście muffinkowo-babeczkowej umieszczam je dosyć wysoko… chociaż chyba nie w pierwszej trójce :)
W oryginalnym przepisie zostały uznane za potrójnie czekoladowe, ale jak dla mnie kakao to kakao ;P
Ciasto nie jest ciężkie i wilgotne, nic a nic. Powiedziałabym, że jak na taką ilość czekolady w środku, jest dosyć puchate :)
Stanowczo dla czekoladoholików :)
Mniam :)

Składniki (na ok. 14 muffinków)

  • 225g mąki pszennej (ok. 1 i 3/4 szklanki)
  • 25g kakao (ok. 3 łyżek)
  • 150g brązowego cukru (ok. 3/4 szklanki)
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • małe pół łyżeczki sody
  • 2 jajka
  • 300ml gęstej kwaśnej śmietany
  • 85g masła
  • 100g gorzkiej czekolady (pokrojonej w drobną kosteczkę)
  • 100g białej czekolady (pokrojonej w drobną kosteczkę)

Formę wyłożyć papilotkami.

Masło roztopić. Przestudzić.
Jajka roztrzepać.
Dodać śmietanę i przestudzone masło. Wymieszać do połączenia.

Mąkę, kakao, cukier, proszek i sodę wymieszać w oddzielnym naczyniu.

Suche składniki dodać do mokrych i dokładnie wymieszać do połączenia składników.
Ciasto jest bardzo gęste, dlatego trzeba włożyć troszkę siły w mieszanie ;)
Ale ale, nie miksować! :)

Dodać kawałki czekolady. Wmieszać w masę.

Ciasto wyłożyć do 3/4 wysokości papilotek.
(Ja mam taki dziwny zwyczaj nakładania za dużo… za-du-żo ;P Dlatego muffinki mi później wypływają ;P)

Piec w temp. 200°C przez około 20-25 minut.

I to wszystko :)
Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

4 uwagi do wpisu “Muffinki baaaardzo czekoladowe

Skomentuj

