Lody Malaga

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Jedne z moich ulubionych lodów tym razem w wersji home-made :)
Od razu uprzedzam, nie są takie jak kupne. Wydaje mi się, że kupne są hmmm intensywniejsze w smaku i mają to coś malagowe ;)
Nie jestem pewna, czy gdybyście spróbowali tych domowych, powiedzielibyście od razu, że to właśnie malaga, ale ale… jednego jestem pewna – powiedzielibyście, że są po prostu… przepyszne :)
Dodałam sporo rumu (a co!) Aha, i dodatkowo namoczyłam rodzynki w (no, a jakże) rumie. Lody są, rzekłabym, dosyć konkretne ;)
Z pewnością będę jeszcze poszukiwała innych przepisów. Na razie skorzystałam z pomysłu Shulie z Food Wanderings i jestem bardzo, ale to bardzo zadowolona :)
Zachęcam do wypróbowania!

Składniki (na ok. 1l):

  • 2 szklanki mleka
  • szklanka kremówki (użyłam 33%)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 5 żółtek
  • 1/3 szklanki rodzynek (można dać mniej jak ktoś nie przepada :))
  • pół szklanki ciemnego rumu (użyłam Gold Rum)

Rodzynki zalać rumem i podgrzać do momentu wrzenia.
Zestawić z ognia. Schłodzić przez około 2 godziny.

Po tym czasie, odcedzić.
Przechowywać zarówno rum jak i rodzynki oddzielnie w lodówce przez noc :)

Roztrzepać żółtka.

Mleko podgrzać z cukrem do momentu rozpuszczenia cukru.

Dodać kilka łyżek ciepłego mleka do jajek, żeby troszkę je „ogrzać” :)
Zamieszać.

Przelać masę mleczno-jajeczną do ciepłego mleka i, cały czas mieszając, podgrzewać na małym ogniu aż masa zacznie oblepiać łyżkę.
Jeśli przetrzymamy masę choć chwilkę za długo, zwarzy się (pomocny jest wtedy blender, sama się o tym przekonałam ;P)

Kiedy masa będzie już lepka, ściągnąć ją z ognia i schłodzić.
Do schłodzonej wmieszać kremówkę i schłodzić przez noc w lodówce.

Następnego dnia dodać do masy ok. 8 łyżek rumu. Zamieszać.
I jak zwykle rozpoczynamy miksowanie lodów co 1h-1,5h, żeby zapobiec powstawaniu kryształków w masie :)

Kiedy lody są już tak zbite, że praktycznie nie nadają się do miksowania, wsypujemy nabuzowane rodzynki, mieszamy i… siup do zamrażalnika :)

Smacznego!!!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

7 uwag do wpisu “Lody Malaga

  1. Looks wonderfully delicious. See my response on my site. Also in addition to the details in my comment. I sometimes do 50/50 1 1/2 cups whipping cream 1 1/2 3% milk. I will change it around to 33/66 and sometimes use 2% milk depending. I hope this help.

Skomentuj

