Pralinki śliwkowo-rumowe

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Blog Roku 2013.
Nie byłabym sobą, gdybym go nie sprawdziła.
Zajrzałam, zobaczyłam jakieś roślinne przepisy, wege-coś tam… załamałam ręce.
Czy tak ma teraz wyglądać gotowanie? Czy tak mają teraz wyglądać słodkości? O mamo, przecież to nie może być dobre.
I wiecie co? Sama nie wiem jak przepraszać autorkę Jadłonomii… Brak mi słów. Już dawno się tak nie pomyliłam.
Te pralinki… Są bezbłędne. W życiu nie powiedziałabym, że można wyczarować takie coś z kilku składników i… przy okazji oszukać największego wielbiciela czekolady!
Jeśli reszta przepisów jest równie smaczna, chylę czoła i biję się w wątłą pierś ;)

Szybko, mega zdrowo, kompletnie niefotogenicznie, jednak pysznie… z małymi modyfikacjami :)

Ach, i jeszcze jedno. Da się je zrobić nie wyjadając sporej części masy prosto z miski? :D

Składniki (na ok. 20 pralinek):

  • pół szklanki suszonych śliwek
  • pół szklanki daktyli
  • pół szklanki orzechów laskowych
  • pół szklanki migdałów
  • łyżeczka kakao
  • 1/4 szklanki wody
  • 1/4 szklanki rumu

Śliwki i daktyle przez chwilkę zblendować.
Zalać wodą z rumem. Zagotować i odstawić do wystudzenia.
Niech się troszkę opiją :)

Orzechy laskowe zmielić (tudzież zblendować) z migdałami i z kakao do konsystencji piasku.

Dodać wystudzone nabuzowane owoce (łącznie z pozostałym płynem) i całość zblendować do uzyskania jednolitej lepkiej masy.

Formować kulki wielkości orzecha włoskiego.
Można posypać kakao lub obtoczyć w rozdrobnionych orzechach.
U mnie wersja sauté :P

Przechowywałam w lodówce, ponieważ pralinki są dosyć miękkie :)

Smacznego!
Jestem pewna, że tak właśnie będzie :)

photobucket.com

photobucket.com

6 uwag do wpisu “Pralinki śliwkowo-rumowe

Skomentuj

