Domowy Baileys

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Właśnie zdałam sobie sprawę, że u mojej koleżanki (mam nadzieję, że nie ma nic przeciwko :)) jakoś tak rześko, chłodząco i orzeźwiająco, a u mnie tym razem zupełnie odwrotnie – rozgrzejemy się od środeczka :)
Pierwszy raz o Baileys usłyszałam jakieś trzy lata temu, ale niespecjalnie się zainteresowałam… Błąd, wielki błąd. Myślę, że jest to jeden z lepszych likierów w ogóle. Ostatnio doczytałam, że skoro jest to Irish Cream, to powinien być robiony na irlandzkiej whiskey… Nie omieszkam sprawdzić następnym razem :)
Jest to moje drugie podejście do wersji domowej. Za pierwszym razem wyszło troszkę za słodko. Tym razem, jak na mój smak, dużo dużo lepiej :)
Przepis jest efektem podglądania innych blogów, a było ich sporo! Jeśli uda się jeszcze bardziej zbliżyć do oryginału, z pewnością to tutaj odnotuję :)
Tymczasem…

Składniki (na ok. 0,7l):

  • 250ml whisky
  • puszka (530g) mleka skondensowanego słodzonego lub gotowa masa krówkowa
  • pół szklanki kremówki (u mnie 33%)
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • kilka kropel aromatu waniliowego

Puszkę mleka skondensowanego gotujemy pod przykryciem przez 3 godziny zanurzoną w wodzie.
Studzimy.

(Gotową masę krówkową wyciągamy od razu z puszki i miksujemy)

Kawę zaparzamy w małej ilości wody (minimalna ilość). Studzimy.

Gotowy kajmak miksujemy z alkoholem.
Dodajemy kremówkę, kawę i aromat i ponownie miksujemy do połączenia.

Przelewamy do butelki.
Przechowujemy w lodówce.

Przed podaniem wyciągnąć likier chwilkę wcześniej z lodówki, żeby nie był zbyt gęsty :)

Mniam!

photobucket.com

Domowy Baileys może być również przydatny… -> Sprawdź!

2 uwagi do wpisu “Domowy Baileys

  1. Dla mnie to jednak troszkę za słodkie ,robiłam kiedyś likier z cukierkami kukułkami i też był dla mnie za słodki ,inne smaki ,tak ,już mam .Ciasta też ostatnio mi nie podchodzą …u mnie ,,chłodzaco ,, ,bo lato zawitało .

Skomentuj

