Orzechowa granola

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Dawno nie robiłam granoli.
Najwyższa pora nadrobić zaległości :)
Tę wersję znalazłam na My Man’s Kitchen. Zrobiłam z połowy porcji, jak zwykle na spróbowanie :)
Przy okazji doszłam do wniosku, że trzeba bacznie obserwować granolę podczas pieczenia. Każda ma chyba swój indywidualny czas :) Tę robiłam tylko 20 minut, a i 15 minut by jej nie zaszkodziło (czytaj: troszkę się przypaliła ;P)
Mimo wszystko w smaku jest całkiem przyjemna. Będę jeszcze z nią eksperymentować :)
Z moimi malutkimi zmianami, zapraszam na granolkę :)

Składniki (na około 1l słoik):

  • 150g płatków owsianych
  • 150g płatków żytnich
  • 50g orzechów włoskich
  • 50g orzechów ziemnych niesolonych
  • 50g siemienia lnianego
  • 50g suszonej żurawiny
  • 2 porządne łyżki miodu
  • 1,5-2 łyżki oleju
  • 3 czubate łyżki masła orzechowego

Formę wyłożyć papierem do pieczenia.

Suche składniki wymieszać.

Miód, masło i olej podgrzać do połączenia się składników.

Suche składniki polać ciepłą masą i dokładnie wymieszać.
Dobrze by było, żeby wszystkie składniki były „oblepione”

Suszyć w temp. 160°C przez ok. 20 minut, mieszając granolę co jakieś 5 minut.
Tak jak mówiłam, czas suszenia może się wydłużyć nawet do 40 minut. Trzeba obserwować, czy ziarna się nie przypalają.

Po wysuszeniu chwilkę wystudzić i przesypać do słoika :)

Smacznych i zdrowych śniadań :)

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

6 uwag do wpisu “Orzechowa granola

Skomentuj

