Granola Konkretna :)

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Bo ta granola jest moja, moja, moja! :)

A dlaczego?
Zauważyłam, że wszystkie do tej pory zrobione przeze mnie granole były pyszne, ale… No właśnie! Ale i tak wydłubywałam z nich swoje ulubione składniki :) Tak sobie pomyślałam – po co dłubać i dłubać w poszukiwaniu ulubionych skoro wszystkie mogą być ulubione!

Lubię jak granola chrupie i jest dosyć… konkretna :) Czyli w mojej wersji nie siekamy, nie rozdrabniamy itp – wrzucamy wszystko jak leci :)
Aha aha… a pieczone laskowe… o kurczę, niczym malutkie nutelle :)
Całość najlepsza z gorącym mlekiem :)

Zapraszam!

Składniki (na ok. 1,5l słoik):

  • 150g płatków owsianych
  • 100g płatków żytnich
  • 100g orzechów włoskich
  • 50 orzechów laskowych
  • 50g orzechów ziemnych niesolonych
  • 50g pistacji
  • 50g suszonej żurawiny
  • 50g pestek dyni
  • 2 łyżki miodu
  • łyżka oleju
  • 100ml soku jabłkowego
  • 60g muscovado

Formę wyłożyć papierem do pieczenia.

Wszystkie suche składniki (oprócz muscovado) wymieszać.

Sok, miód i olej zagotować.
Troszkę przestudzić.

Suche składniki zalać ciepłą mieszanką.
Dodać muscovado i wszystko dokładnie wymieszać.

Odstawić na chwilkę, żeby płatki wchłonęły płyn.

Granolę wysypać na papier. Równomiernie rozłożyć.

Suszyć w temp. 160°C przez około 30 minut, mieszając co 10 minut, żeby granolka się nie spaliła :)

Po suszeniu, przestudzić.
Przełożyć do słoika :)

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

2 uwagi do wpisu “Granola Konkretna :)

Skomentuj

