Sernik czekoladowo-kawowy

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Szukałam, szukałam, aż znalazłam.
Musiałam jakoś zabić sernikogłód :)

Stosunkowo niedawno odkryłam blog Dominiki, którą zna już pół Polski, a to za sprawą Masterchefa. Dominice kibicowałam od początku programu. (Aż wstyd się przyznać) nie wiedziałam jednak, że ma swoje Kulinarne Bezdroża, które ją tak pięknie definiują :) Polubiłam Dominikę jeszcze bardziej :)
I właśnie z tej „blogowej sympatii” bardzo chciałam upiec coś według jej przepisu… Okazało się, że Dominika też szuka inspiracji tu i tam… i tak właśnie trafiłam do Moniki i jej Gotuje bo lubi :) I tam był taki pięęęęękny sernik, ale taki łaaał :) I ja już wiedziałam, że chcę go zrobić :)
Taki lekko mazisty, niesłodki.
Fantastyczne połączenie smaków. Nie rezygnujcie z dżemu, nie nie nie! :)
Będę przeszukiwała przepisy Moniki częściej, oj tak.
U mnie znajdziecie przepis minimalnie zmieniony i dostosowany do mniejszej tortownicy :)
Tutaj znajdziecie oryginalny przepis.
Spróbujcie, nie zawiedziecie się :)

Składniki na spód i boki (na tortownicę 18cm)*:

  • 150g herbatników petitków (ok. 25 sztuk chyba :))
  • 6 okienek gorzkiej czekolady
  • 60-70g masła
  • szczypta soli

Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia.

Czekoladę roztopić razem z masłem.
Pozostałe składniki zblendować.
Dodać roztopioną czekoladę i całość jeszcze raz zblendować do uzyskania konsystencji mokrego piasku.

Wsypać masę ciasteczkową do tortownicy. Boki również wyłożyć masą ciasteczkową, właściwie jak najwyżej się da :)

Wstawić do lodówki na czas przygotowania masy serowej :)

Składniki na masę:

  • 300g sera twarogowego
  • 1/4 szklanki drobnego cukru
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 3 małe jajka
  • 70g gorzkiej czekolady
  • 50ml espresso (zaparzonego z dwóch łyżeczek kawy)
  • 50ml kremówki
  • 2 łyżki whisky
  • 2 łyżki kakao

Zaparzyć kawę.
Odstawić do przestudzenia.

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej.
Odstawić do przestudzenia.

Zmiksować chwilkę twaróg.
Dodać cukier i aromat zmiksować do połączenia.
Dodawać jajka jedno po drugim, miksując chwilkę po każdym dodaniu.

Dodać czekoladę. Zmiksować.
Dodać espresso i alkohol i chwilkę zmiksować.
I kremóweczka i znowu chwileczkę miksujemy. Ale tylko chwileczkę :)
Na koniec dodajemy przesiane kakao i wmiksowujemy :)

Masę serową wylewamy na schłodzony spód ciasteczkowy.

Nagrzewamy piekarnik do 170°C.
Po włożeniu ciasta do piekarnika, zmniejszamy od razu temperaturę do 150°C i pieczemy przez około 70 minut.
Studzimy w piekarniku.

Dodatkowo:

  • dżem z czarnej porzeczki

Po wystudzeniu, nakładamy dżem na wierzch sernika i polewamy go polewą.

Polewa:

  • 3/4 tabliczki gorzkiej lub mlecznej czekolady
  • ok. 30-40ml kremówki

Kremówkę podgrzać do momentu wrzenia. Zestawić z ognia.
Dodać poszatkowaną czekoladę.
Wymieszać do połączenia.

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

5 uwag do wpisu “Sernik czekoladowo-kawowy

Skomentuj

