Ciasto Świerszcz

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

W życiu nie pomyślałabym, że to ciasto robi się tak szybko!
Tak się teraz zastanawiam z czym było najwięcej roboty i dochodzę do wniosku, że… z wykładaniem formy masą ciasteczkową ;)
Przyznaję bez bicia, że odrobinę zmieniłam przepis pani Doroty… Ale to tylko i wyłącznie dlatego, że miałam do utylizacji kilka składników ;P Co ciekawe, z zupełnie innym spodem wyszło nad wyraz dobrze! Ciasteczka amaretti nadały takiego specyficznego migdałowego smaku, że teraz ciężko mi sobie wyobrazić, że Świerszcz mógłby smakować inaczej :)

A dlaczego Świerszcz? No właśnie… interesujące. Podobno w kulturze kuchni filipińskiej dodawano prawdziwe owady do ciasta! Maj God! Totalne szaleństwo! Ale, kurczę… chyba bym spróbowała ;P

Podaję przepis taki jakim go znalazłam ;)
Moje zmiany w nawiasach :)
Aha aha, i co najistotniejsze! – bez pieczenia!

Składniki na spód i boki (na formę 25cm):

  • 300g ciasteczek czekoladowych (200g ciasteczek amaretti + 100g herbatników + kilka czekoladowych oreo z nadzieniem)
  • 50g gorzkiej czekolady (ja dałam 70g)
  • 50g masła
  • (szczypta soli)

Formę do tarty posmarować masłem.

Czekoladę roztopić razem z masłem.
Pozostałe składniki zblendować.
Dodać roztopioną czekoladę i całość jeszcze raz zblendować do uzyskania konsystencji mokrego piasku.

Wsypać masę ciasteczkową do formy. Boki również wyłożyć masą ciasteczkową. Docisnąć paluszkami i… do lodówki na czas przygotowania masy piankowej :)

Składniki na masę piankową:

  • 150g białych pianek marshmallow
  • pół szklanki mleka
  • 60ml likieru miętowego (50ml syropu miętowego + 10ml spirytusu)
  • 375ml kremówki

Pianki zalać mlekiem i całość podgrzewać do całkowitego rozpuszczenia pianek.
Uważać, żeby masa się nie zagotowała! Podgrzewamy na małym ogniu… także cierpliwości :)
Pod koniec podgrzewania mieszamy dosyć energicznie, żeby uniknąć grudek :)

Masę przelać do innego naczynia.
Dodać likier i całość wymieszać do połączenia.
Odstawić do ostudzenia.

Kremówkę ubić, ale tylko do momentu zgęstnienia… czyli nie ubijamy na sztywno.
Jak przechylimy miskę, ubita kremówka powinna być trochę „ruchoma” :)

Tak ubitą kremówkę dodać do wystudzonej masy piankowej i całość delikatnie wymieszać.

Masę przełożyć na spód ciasteczkowy. Wyrównać.

Można polać gorzką czekoladą roztopioną w kąpieli wodnej :)

Ciasto zostawić w lodówce na noc… do przegryzienia :)

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

6 uwag do wpisu “Ciasto Świerszcz

Skomentuj

