3 BIT

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Używam nazwy 3 BIT nie do końca wiedząc, czy jest ona tutaj na miejscu.
Nie wiem, bo nigdy nie jadłam batonika 3 BIT ;)
Zdaję się jednak na autorkę przepisu. Z pewnością wie co mówi i pisze :)

Ciasto jest raczej z tych słodkich. Kajmaczek na spodzie – mistrzostwo świata!
Tak w ogóle zauważyłam, że mam słabość do ciast krojonych w kostkę. Jak do tej pory wszystkie były pyszne. 3 BIT z pewnością do nich dołącza :)

No i nie zapominajmy, że tego ciasta nie trzeba piec! Duży plus :)
Ach, jeszcze jedno. Robiłam je z połowy porcji z przyczyn ode mnie niezależnych… Po prostu kajmaku zabrakło, buu :)
Oczywiście ciasto znalazłam u pani Doroty, ale nie pytajcie jak długo czekało na zrobienie ;)

Składniki (forma 35x25cm):

  • ok. 50 herbatników petitków (ja użyłam dokładnie 24 na mniejszą formę)
  • 600g kajmaku
  • 3 szklanki mleka
  • 3/4 szklanki cukru z wanilią (lub zwykłego z 16g cukru wanilinowego)
  • 125g masła
  • 4 jajka
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • 500ml kremówki
  • łyżka cukru pudru
  • starta czekolada do posypania, wedle uznania :)

Formę wyłożyć papierem do pieczenia, spód i boki. Będzie łatwiej wyciągać gotowe ciasto :)

Na papier wyłożyć pierwszą warstwę herbatników.

Kajmak podgrzać, aż stanie się bardziej płynny i będzie go można przelać na herbatniki… co też czynimy :)
Wyrównać masę i przykryć ją kolejną warstwą herbatników.
Odstawić.

Przygotować budyń :)

2 szklanki mleka zagotować z cukrem i masłem.

Pozostałe mleko wlać do oddzielnej miski.
Dodać jajka. Zamieszać do połączenia.
Dodać przesiane mąki.
Całość chwilę zmiksować.

Masę jajeczną wlać do gorącego mleka.
Podgrzewać na średnim ogniu cały czas energicznie mieszając.
Budyń lubi się przypalać, więc trzeba obserwować dno garnka :)
Podgrzewamy i mieszamy do zgęstnienia i zagotowania masy (najlepiej jak ze dwa razy zabulgocze ;))

Ciepły budyń wyłożyć na herbatniki. Wyrównać.
Przykryć kolejną warstwą herbatników.
Ostudzić i przełożyć do lodówki najlepiej na całą noc.

Następnego dnia, ubić kremówkę dodając cukier puder pod koniec ubijania.
Wyłożyć na herbatniki. Wyrównać.
Całość oprószyć startą czekoladą :)

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

3 uwagi do wpisu “3 BIT

Skomentuj

