Ciasto truflowe z pijaną śliwką

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Kolejny pomysł na konkretną porcję ciężkiego czekoladowego ciasta.
O brownies już pisałam. Wiecie jak je lubię. Po zrobieniu tego ciasta tylko utwierdziłam się w przekonaniu, że brownies królem ciast czekoladowych jest :)
I od razu podkreślam, że to truflowe jest dużo lepsze niż owsiane. Ale to tylko takie moje odczucia :)
Pijana śliwka nadaje ciastu fajnego charakteru i… dodatkowej mazistości.
Znacie mnie – panikara. Początkowo pomyślałam, że surowe ciasto… A później przypomniałam sobie, że to przecież śliwka ;) Zginę kiedyś ;P

Mam taką swoją bakelist, którą skrupulatnie uzupełniam… Z ciekawości sprawdziłam kiedy dodałam to ciasto do listy… no i wyszło, że rok temu… No ładnie… :)
Maja zrobiła bardziej wypasioną wersję. U mnie znajdziecie troszkę zmienioną, uproszczoną… Wszakże wiecie jaki ze mnie leń ;P

Składniki (forma 18cm):

  • 120g suszonych śliwek
  • 3 łyżki whiskey
  • 150g gorzkiej czekolady
  • 75g masła
  • 75g orzechów włoskich (u mnie około 3/4 szklanki)
  • 75g cukru (około 1/3 szklanki) + 3 łyżki cukru
  • 3 jajka

Dzień wcześniej!
Pokroić drobno śliwki i zalać je whiskey.
Przykryć i zostawić na noc w lodówce.

Następnego dnia :)
Formę wyłożyć papierem do pieczenia (spód i boki)

Zmielić orzechy do uzyskania konsystencji piasku.

Czekoladę roztopić z masłem w kąpieli wodnej.
Dokładnie wymieszać do połączenia.
Dodać orzechy. Wymieszać.

Białka oddzielić od żółtek.

Białka ubić na sztywną pianę.
Pod koniec ubijania dodać 3 łyżki cukru. Ubijać do uzyskania błyszczącej sztywnej piany.
Odstawić na chwilkę.

Żółtka zmiksować z cukrem do uzyskania jasnej kremowej masy.
Dodać pijaną śliwkę :)
Krótko zmiksować.
Dodać przestudzoną czekoladę z orzechami.
Zmiksować do połączenia.
Masa jest bardzo bardzo gęsta :)

Na koniec, używając szpatułki, wmieszać delikatnie pianę w masę czekoladową.

Masę przełożyć do formy.

photobucket.com

Piec w temp. 180°C przez około 40 minut.

Po upieczeniu, ciasto „udekorowałam” moimi ukochanymi ostatnio karmelizowanymi orzechami :)

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

4 uwagi do wpisu “Ciasto truflowe z pijaną śliwką

Skomentuj

