Tort z masłem orzechowym i bananami

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Wspominałam niedawno, że niektóre przepisy muszą naprawdę długo odczekać zanim zostaną wypróbowane. Ale są też takie, które robię od razu, bez chwili zastanowienia. Nie wiem czym to idzie…
Tak właśnie zdecydowałam się zrobić tort od pani Doroty. Wyglądał po prostu ba-je-cznie. Ciasto jakie uwielbiam, krem wymarzony i do tego taka prezencja :)
Nie starajcie się pominąć dżemu w przepisie. Jest tutaj kluczowy.
Co do bananów… nie byłabym taka pewna… Ale na pewno są miłym zaskoczeniem :)
Tort jest spory i sycący. Jeden kawałek wystarczy za trzy ;)

I na koniec taka oczywista oczywistość, ale jakoś właśnie przyszło mi to do głowy… Rzeczywiście największą radością dla cukiernicy jest oglądanie jak jej wypiek jest pałaszowany aż się uszy trzęsą… Przynajmniej dla mnie jest to radość nie do opisania :)

Biszkopt kakaowy (forma 21cm):

  • 4 jajka
  • 200ml mleka
  • 170ml oleju
  • 1,5 szklanki brązowego cukru
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 200g mąki pszennej
  • 80g kakao
  • pół łyżeczki sody
  • 1 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia.

Jajka roztrzepać.
Dodać mleko, olej, cukier i aromat.
Całość porządnie wymieszać do połączenia.
Nie trzeba używać miksera!!! I to jest super! :))

Masę przelać do formy. Wyrównać.

Piec w temp. 170°C przez około 60-70 minut… Trzeba obserwować :) U mnie 70 minut :)

Wystudzić.

Po wystudzeniu ściąć „górkę” ciasta.
Okruszki przydadzą się później do zdobienia :)

Ciasto przekroić na 3 blaty.

Krem orzechowy:

  • 500g mascarpone
  • 250g masła orzechowego
  • 30g cukru pudru

Cukier przesiać do mascarpone.
Chwilkę zmiksować.
Dodać masło orzechowego i całość krótko zmiksować, tylko do połączenia :)

Nasączenie:

  • 1/4 szklanki likieru kawowego (u mnie odrobinę więcej)
  • 1/4 szklanki wody (u mnie odrobinę więcej :))

Wymieszać do połączenia.

Dodatkowo:

  • 3/4 słoiczka dżemu z czarnej porzeczki
  • 2 banany
  • kilka petitków (u mnie 5 sztuk)

Banany pokroić w plasterki. Skropić sokiem z cytryny.

Petitki zblendować z okruszkami z ciasta do uzyskania konsystencji piasku :)

Wykonanie:

Pierwszy blat nakropić 1/3 nasączenia.
Posmarować połową dżemu.
Posmarować 1/3 kremu.
Wyłożyć połowę plasterków bananowych.

Jak widać na załączonym zdjęciu, można też pomylić kolejność :)

photobucket.com

Przykryć drugim blatem i powtórzyć wszystkie czynności :)
Wyłożyć ostatni blat.
Nakropić go resztą nasączenia.
Górę i boki tortu posmarować kremem. Wyrównać.
Całość obsypać okruszkami.

Ale konkret!
Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

2 uwagi do wpisu “Tort z masłem orzechowym i bananami

  1. Ja zawsze czekam na reakcję córki ,ona zawsze powie mi szczerą prawdę.Dlatego muszę dziś upiec drugi raz pod rząd czekoladowo bananowe ciacho,cóż dzieci rządzą rodzicami…czasem.Tort super ,jednak ja wolę bez kremów ,ale to przychodzi z wiekiem…che ,che.

Skomentuj

