Salami czekoladowe

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Zmieniamy profil Sarenki!
Od dzisiaj idziemy w stronę rzeźniczą! :))
Ale by było, co? :)

Kiedy przeczytałam u Doroty, że któryś (nie pamiętam już dokładnie który) z jej przepisów pochodzi z jej ulubionego bloga ChilliBite, musiałam go sprawdzić. Wszakże to nie byle jaka rekomendacja :)
Rzeczywiście ChilliBite wygląda smakowicie.
A pomysł na czekoladowe salami spodobał mi się od razu :)
Po czasie dowiedziałam się również, że jest to jeden z tradycyjnych przysmaków kuchni portugalskiej. Fajno, bo mój sentyment do tego języka jest nie do opisania…

Zapraszam jakoś tak bardziej „mięsnie” ;)

Składniki (na 3 średnie batony):

  • 300-400g herbatników petitków (zależy jakie salami lubimy :))
  • 150g suszonych śliwek
  • 50g rumu
  • 250g masła
  • 2 jajka
  • 150g drobnego cukru
  • 90-100g kakao
  • 100g pistacji (bez skorupek)
  • cukier puder do obtoczenia

Śliwki pokroić na mniejsze kawałki.
Zalać rumem i odstawić do nasiąknięcia.
Ja zostawiłam na noc w lodówce :)

1/3 herbatników zmielić na pył.
Resztę połamać na drobne kawałki.

Pistacje pokroić na mniejsze kawałki.

Czekoladę rozpuścić z masłem w kąpieli wodnej.

Jajka ubić z cukrem do uzyskania jasnej puszystej masy.
Dodać przestudzoną czekoladę i kakao.
Całość wymieszać.

Dodać pistacje, śliwki i herbatniki.
Całość wymieszać.

Masę odstawić na dłuższą chwilę, żeby herbatniczki trochę zmiękły.

Na folię spożywczą wykładać łyżką masę czekoladową.
Całość ciasno zawinąć i skręcić na końcach.

Pozostawić w lodówce na noc.

Oprószyć cukrem pudrem :)

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

photobucket.com

2 uwagi do wpisu “Salami czekoladowe

Skomentuj

