Lody kajmakowe

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Ko-cham-la-to!
Ale dzisiaj było ciepło! Super super super!
Dobrze, że Andrzej w pobliżu i można było ukręcić lody na zapas :)
Przyznaję się oficjalnie, muszę iść na odwyk… Jestem tak uzależniona jak tylko można być…
Trzy składniki, tyle radości :)

Mówiłam już, że kocham lato?

Składniki (na ok. 1l):

  • 200g kajmaku (u mnie smakowy :) tiramisu :))
  • 230ml mleka
  • 370ml kremówki

Mleko podgrzać razem z kajmakiem do połączenia. Nie gotować masy :)

(Mój kajmak był początkowo jakoś mało współpracujący… po podgrzaniu przetarłam masę przez sitko, żeby nie było grudek :))

Masę schłodzić przez noc w lodówce.

Na drugi dzień dodać zimną kremówkę.

Miksujemy masę i przekładamy do zamrażalnika.

Co 1,5h wyciągamy masę i chwilę miksujemy, żeby pozbyć się kryształków lodu :)

Kiedy lody będą na tyle twarde, że nie da ich się miksować, zostawiamy je w zamrażalniku :)

LUB!
Korzystamy z pomocy Andrzeja :))
Uwielbiam go ;)

Smacznego!

photobucket.com

photobucket.com

Od pani Dorotki :)

8 uwag do wpisu “Lody kajmakowe

Skomentuj

