Czekoladowa Pavlova z owocami leśnymi

ENGLISH VERSION
HTML tutorial

photobucket.com

Bezy słodkie są. Nikt nie zaprzeczy.
Dlatego dobrym pomysłem jest przełamywanie tej słodkości jakimiś kwaskowymi owockami :)

Tym razem żel z owoców leśnych i według mnie strzał w dzisiątkę! Połączenie smaków jest idealne :)
Bardzo czekoladowa słodycz bezy i delikatna kwaśność jagódek i jeżyn… Naprawdę trafione :)

No i… moja pierwsza przygoda z żelatyną… która jak na razie nie spłatała mi figla ;P

Bardzo polecam do kawki :)
Ewelinka pokochała całym żołądeczkiem swym ;P

Składniki na bezę czekoladową:

  • 6 białek
  • 300g drobnego cukru
  • 3 łyżki kakao
  • łyżeczka soku z cytryny
  • 50g gorzkiej czekolady

Czekoladę drobno posiekać.

Na papierze do pieczenia narysować koło o średnicy ok. 20cm.

Białka ubić do uzyskania sztywnej piany. Pod koniec ubijania zacząć dodawać cukier. Jak zawsze powolutku, łyżka po łyżce, cały czas miksując.

Przesiane kakao dodać do piany. Dodać sok z cytryny oraz posiekaną czekoladę. Całość delikatnie wymieszać szpatułką do połączenia składników.

Masę wyłożyć na formę z papierem do pieczenia. Wyrównać.

Piekarnik rozgrzać do 180°C. Od razu po włożeniu Pavlovej do piekarnika zmniejszyć temperaturę do 150°C.
Piec przez ok. 1h i 15 minut.

Studzić przez kilka godzin w lekko uchylonym piekarniku.
Ja zostawiłam na całą noc.

Składniki na żel z owoców leśnych:

  • 250g owoców leśnych, mrożone lub świeże (u mnie jagody i jeżyny)
  • 3 łyżki cukru
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżeczka mąki ziemniaczanej rozmieszanej w łyżce zimnej wody
  • łyżeczka żelatyny rozpuszczona w 2 łyżkach gorącej wody

Żelatynę rozpuścić w wodzie. Odstawić.

Owoce leśne zasypać cukrem. Podgrzewać do rozpuszczenia cukru.
Dodać sok z cytryny i rozmieszaną mąkę.
Całość wymieszać i zagotować.

Po zagotowaniu, zdjąć z ognia.
Dodać rozpuszczoną żelatynę i wymieszać do połączenia wszystkich składników.

Odstawić do wystudzenia.

Ponadto:

  • 400ml kremówki

Kremówkę ubić do uzyskania sztywnej masy. Wyłożyć na bezę.
Na bitą śmietaną wyłożyć żel z owoców leśnych.

Wstawić do lodówki do schłodzenia lub… podawać od razu!

Smacznego!

photobucket.com

Przepisy na bezę i na żel ukradłam stąd.

9 uwag do wpisu “Czekoladowa Pavlova z owocami leśnymi

Dodaj komentarz